Thursday, May 2, 2013

recycle


aku rasa semua perempuan hadap benda yang sama.
mungkin jugak lelaki pun.

bila mana kawan kita mula jemput kita datang ke kenduri kawen dorang..
mulalah soalan cliche

"kau bila lagi?"
"kau bila nak kawen?"

heh. *2 tangan ke bahu*
nak je cakap..

"kang dah kawen bolehlah tanya soalan gitu, dulu kau tengok orang lain kawen pun kau kena tanya soalan yang sama dapat kau bagi jawapan?"

sayangnya..
ayat tu telan dalam2 je,
sambil sengih2 cakap "insyaAllah bila ada jodoh".

tapi aku dah jumpa penyelesaian untuk kawan2 takkan tanya soalan recycle macam ni dah.
dan aku dah cuba
dan berjaya! 





kahkahkahkah!

bila kawan asyik tanya bila aku nak kawen,
senang,

aku slumber cakap

"kau carikkan aku calon, ok?".


hahahahahah terdiam.
padan muka.

kawen tu bukan macam pegi pasar beli baju, pakai.
dah dengan perangai aku yang complicated ni memang susah lelaki nak faham.
dan aku malas nak terangkan pada yang tukang tanya aku nak bina kerjaya.
sebab nanti ada je jawapannya konon lepas kawen pun boleh bina kerjaya.


ya rite.
kasik can boleh?
kasi can aku nak lepak2 rilek2 dengan mak bapak.
sebab..

rasanya hayat aku dengan mak bapak kalau bandingnya dengan suami (insyaAllah kalau umur panjang) lama lagi dengan suami banding mak bapak. 

so..takyahlah sibuk2 nak tanya.
kalau nak aku cepat kawen jugak carikkan calon.
dah.
settle.

ah, 
tapi aku cakap mintak carikkan untuk tutup mulut kawan.
sebab aku bab2 kenen2 kan ni..tak berminat.
harap maklum.



...

No comments: